• Miller, K., Valeva, M., Prieß-Buchheit, J. (Hrsg.) (2021): Wissenschaftliche Integrität, wbg Verlag Verlag, (im Erscheinen)
  • Valeva, M. (2021): „Wissenschaftliche Integrität lehren“ in: Miller, K., Valeva, M., Prieß-Buchheit, J., (Hrsg.) Wissenschaftliche Integrität, wbg Verlag Verlag, (im Erscheinen)
  • Valeva, M., Nitschmann, K. (Hrsg.) (2021): Covid19: Ethical Dilemmas & Human Rights – Exploring international Dimensions. In: INDI e-journal (im Erscheinen)
  • Valeva, M., Dankova, P., Prieß-Buchheit, J. (2021): „Students‘ Mindsets on Research – Integrity  A Cross-Cultural Comparison“ in: Facets Journal (im Erscheinen)
  • Valeva M., Katz H., Lurie Y. (2020): Social Innovation Through Tradition: The Many Paths to Sustainable Development. In: Rendtorff J. (eds) Handbook of Business Legitimacy. Springer, Cham. DOI doi.org/10.1007/978-3-319-68845-9_118-1. Online ISBN 978-3-319-68845-9.
  • Valeva, M. (Hrsg.) (2019): i‘TZ JAZZ und ZukunftsDesign. Transfer – Improvisation –Transformation. Veste-Verlag Coburg, ISBN 978-3-92543-196-8.
  • Valeva, M. (Hrsg.) (2019): Emotionale Intelligenz. Retrospektiven | Momentaufnahmen |Ausblicke. Rainer Hampp Verlag, ISBN 978-3-95710-237-9.
  • Valeva, M. (2019): Emotionale Intelligenz und performative Kompetenz – Ein Königsweg zur sozialen Verantwortung von Unternehmen? In: Valeva, M. (Hrsg.) Emotionale Intelligenz. Retrospektiven | Momentaufnahmen | Ausblicke. Rainer Hampp Verlag, ISBN 978-3-95710-237-9.
  • Valeva, M. Voller, R., Wenke, M., Schleusener, M., Eigenstetter, M. (2017). Gutgläubig und passiv: Die Sichtweise der Konsumenten gegenüber Corporate Social Responsibility (CSR) in der Bekleidungsindustrie. Ausgewählte Ergebnisse einer Kundenbefragung in: Warszta, T., Ehrlich, J. (Hrsg.) (2017) Herausforderungen begegnen – Lösungen gestalten. Praxisrelevanz und Interdisziplinarität der wirtschaftspsychologischen Forschung, Pabst Science Publishers, ISBN 978-3-95853-312-7.
  • Valeva, M., Ashfaq, M., Hegemann, K. (Hrsg.) (2016): Befunde zu Wirtschaftsethik in der globalisierten Gesellschaft. Grundsätzliche Überlegungen aus Theorie und Praxis in Wirtschaft, Recht und im Speziellen in Ethical Finance & Islamic Banking, Rainer Hampp Verlag, ISBN 978-3-95710-068-9.
  • Valeva, M. (2016): Islamic Finance as a prototype for concepts in business ethics. In Valeva, M., Ashfaq, M., Hegemann, K. (Hrsg.) Befunde zu Wirtschaftsethik in der globalisierten Gesellschaft. Grundsätzliche Überlegungen aus Theorie und Praxis in Wirtschaft, Recht und im Speziellen in Ethical Finance & Islamic Banking, Rainer Hampp Verlag, ISBN 978-3-95710-068-9.
  • Valeva, M. (2015): Corporate Social Responsibility (CSR), Social Business and Sharing Economy-Economic Phenomena based on Trust. In: Hofbauer, G. et al. (Hrsg.) Challenges, Research and Perspectives, Trust in social, economic and financial relations, Uni-edition, Berlin, ISBN 978-3-944072-45-6.
  • Valeva, M. (2015): Formation of Sharing Economy: Non-Governmental Organizations, Corporate Social Responsibility and Social Business, In: Conference Proceedings, International Conference Social Responsibility and Current Challenges, IRDO 2015, University of Maribor, ISBN 978-961- 93815-0-2.
  • Valeva, M. (2015): Entpsychologisierung der Wirtschaftswissenschaften als Möglichkeit zur Resozialisierung der ökonomischen Rationalität. In: Löhr, A., Burkatzki, E., (Hrsg.) Jahrbuch Ökonomie und Gesellschaft, Band 26, Resozialisierung der ökonomischen Rationalität, metropolis Verl., Marburg, 2015 ISBN 978-3-7316-1107-3.
  • Schleusener, M., Eigenstetter, M., Valeva, M. et al. (2015): Nachhaltiger Konsum I: Nachhaltigkeitsinformationen im Kaufprozess, Überlegungen zur Gestaltung eines Webshops. In: Aretz, W, Dries, Ch. (Hrsg.) Zukunft denken – Gegenwart gestalten. Beiträge der Psychologie zur Gestaltung des 21. Jahrhunderts, Pabst Science Publishers, ISBN 978-3-95853-035-5.
  • Valeva, M., Blaszk, A., Eigenstetter, M. et al. (2015): Nachhaltiger Konsum II: Käufertypologien und nachhaltiger Konsum in der Bekleidungsbranche. In: Aretz, W, Dries, Ch. (Hrsg.) Zukunft denken – Gegenwart gestalten. Beiträge der Psychologie zur Gestaltung des 21. Jahrhunderts, Pabst Science Publishers, ISBN 978-3-95853-035-5.
  • Valeva, M., Sell, C. (2015): Der ethische Unternehmer: Überlegungen zu einer CSRUnternehmertypologie. In: Aretz, W, Dries, Ch. (Hrsg.) Zukunft denken – Gegenwart gestalten. Beiträge der Psychologie zur Gestaltung des 21. Jahrhunderts, Pabst Science Publishers, ISBN 978-3-95853-035-5.
  • Valeva, M. (2014): Corporate Social Responsibility (CSR) for Small and Medium Sized Enterprises (SMEs): European prospects for economic stability. In: Hofbauer, G. et al., (Hrsg.) Challenges, Research and Perspectives, Uni-edition, Berlin, ISBN 978-3-944072-31-9.
  • Valeva, M., Valev, I. (2014): Corporate Social Responsibility and Health at Work: A Day Reconstruction Study. In: Conference Proceedings, International Conference Social Responsibility and Current Challenges, IRDO 2014, University of Maribor, ISBN 978-961-93531- 2-7.
  • Dankova, P., Valeva, M., Štrukelj, T. (2015): A Comparative Analysis of International CSR Standards as Enterprise Policy/Governance Innovation Guidelines. In: Systems Research and Behavioral Science review, (published online in January 2014), March/April, 2015, Vol. 32, Nr. 2, p. 152-159, ISSN: 1099-1743.
  • Valeva, M., Platonova, Y. (2013): Social responsibility and economic activity: Bulgakov’s sophiology and the modern concept of sustainable development” (Социальная ответственность и хозяйственная деятельность: софийное хозяйствo Сергия Булгакова и современная концепция устойчивого развития). In: National Economic Philosophy (Философия хозяйства), August 2013, S. 67-76, ISSN: 2073-6118.
  • Valeva, M., Dankova, P. (2013): Understanding International CSR-Standard: A Comparative Analysis. In: reviewed conference paper. IRDO International Conference Social Responsibility and Current Challenges 2013, ISBN: 978-9619297162.
  • Eigenstetter, M., Valeva, M. (2013): Sozial ist attraktiv. In: high potential, Oktober/November 2013, S. 10-12. Valeva, M. (2012) Theoretische Fundierung Ethischer Bankbetriebslehre. Die Lehren aus dem Islamic Banking”, (Dissertation), Januar 2012, Gabler Research, Springer, ISBN: 978-3834934758.
  • Valeva, M. (2012): Theoretische Fundierung Ethischer Bankbetriebslehre. Die Lehren aus dem Islamic Banking”, (Dissertation), Januar 2012, Gabler Research, Springer, ISBN: 978-3834934758.
  • Valeva, M. (2011): Theoretical foundations of ethical banking. Lessons to be learned from Islamic banking. In: reviewed conference paper, Annual Conference, European Business Ethics Network (EBEN); 15.-17. September 2011 in Antwerp (Belgium). Löhr, A., Valeva, M, (Hrsg.) (2010) Finance & Ethics, Rainer-Hampp-Verlag, ISBN: 978- 3866184558.
  • Valeva, M., „Islamic Banking: Claim and Reality. In: Löhr, A., Valeva, M. (Hrsg.) Finance & Ethics, Rainer-Hampp-Verlag, S. 9-41, ISBN: 978-3866184558.
  • Valeva, M. (2010): Theoretical foundations of ethical banking. Lessons to be learned from Islamic banking. In: reviewed conference paper, Research Conference, European Business Ethics Network (EBEN), 14.-16. June 2010 in Tampere (Finland).
  • Valeva, M. (2009): Review of Mahlknecht, M. „Islamic Finance. Einführung in Theorie und Praxis“ In: Forum Wirtschaftsethik, 03/2009, S. 41-43, ISSN: 0947-756X.
  • Valeva, M. (2009): Theory-supported conflicts in the banking business and the example of Islamic Banking. In: reviewed conference paper, Research Conference, European Business Ethics Network (EBEN), 15.-17. June 2009 in Beer-Sheva (Israel).
  • Löhr, A., Valeva, M. (2008): Der Wirtschaftsethikunterricht in Mittel- und Osteuropa. In Betriebswirtschaftslehre und Unternehmensethik (Hrsg.) Scherer, A., Patzer, M., Gabler Edition Wissenschaft, S. 189-201, ISBN: 978-3835009585.
  • Valeva, M. (2007): Supporting the rapid growth of finance based on moral standards: the case of Islamic Banking. In: reviewed conference paper, Research Conference, European Business Ethics Network (EBEN), 21.-23. June 2007 in Bergamo (Italy).
  • Valeva, M. (2007): Finance and ethics. In: Conference-volume of the international Conference of young academic Scientists/Scholars/Researchers in the European Region of Neisse, Jelenia Góra 2007, S. 91-94, ISBN: 978-8360975008.
back-to-top nach oben